Ljudi se ne rađaju s briljantnim idejama ili inovacijama koje menjaju igru. Umesto toga, što više provodite određene navike, veća je verovatnoća da će poslovni uspeh u onome čemu težite postati stvarnost.
Za razliku od urođenih darova, ove navike se mogu kultivirati kroz praksu i trud.
Dakle, pogledajmo navike osam najuspešnijih preduzetnika na svetu:
Prihvatanje kontinuiranog učenja
Bez obzira koliko se novih kompanija stvori, preduzetnički prostor će uvek biti pun novih i svežih mogućnosti. Ovo zahteva od preduzetnika da usvoje navike celoživotnog učenja. Preduzetnici koji nastavljaju školovanje i nakon što završe školu su obično ti koji su uspešni.
Čitaju knjige, traže mentore i pokušavaju da budu u toku sa novim idejama i tehnologijama. Ova navika učenja pomaže im da ostanu ispred svih i prilagode svoje poslovanje kada se tržišta promene ili imaju novu ideju. Na taj način oni stalno rastu i kao ljudi i kao poslovne osobe.
Ovladavanje umećem upravljanja rizicima
Preduzetništvo je teško jer uključuje mnoge rizične odluke, ali najefikasniji preduzetnici uspešno upravljaju rizikom.
Oni rade svoj domaći zadatak, razmatraju troškove i koristi i ulažu kada su sigurni u povoljan ishod. Učinkovito upravljanje rizikom ispituje dve vrste rizika: one koje treba izbeći i one koji se mogu preuzeti nakon što se adekvatno procene.
Moć prilagođavanja
Obeležje uspešnog preduzetnika je i u sposobnosti prilagođavanja. S obzirom da se poslovni svet stalno menja nesigurnim i nepravilnim putem, rigidnost može dovesti do kraha potencijalno održivog poslovnog poduhvata.
Veliki preduzetnici su spremni da promene pristup svojim planovima suočeni s promenama na tržištu, povratnim informacijama kupaca ili drugim spoljnim faktorima. Prilagođavanje može značiti promenu proizvoda, usluge ili poslovnog modela. Preduzetnici koji su prilagodljivi stvarnoj složenosti poslovanja imaju veću verovatnoću da prežive neizvesno i izazovno poslovno okruženje.
Vizija i postavljanje ciljeva
Jasnoća vizije i postavljanje ciljeva su ključni za navigaciju na preduzetničkom putu. Uspešni preduzetnici znaju šta žele postići i postavljaju jasne, delotvorne ciljeve za koje znaju da će im pomoći da to postignu. Ova vizija postaje njihov vodič u svakoj odluci i strategiji koju donesu.
Ne radi se samo o tome da imate ciljeve, već i jasnu ideju o tome šta su to ciljevi. Radi se o uzimanju tih uzvišenih ambicija i razbijanju na manje ciljeve i zadatke i načinu na koji će se oni meriti i ostvariti. Jasni ciljevi pomažu u određivanju smera kojim idete, održavajući vas na putu, motivisanim i fokusiranim, i merenjem onoga što postižete na tom putu.
Upornost i otpornost kao okosnica uspeha
Put skoro svakog preduzetnika pun je neuspeha. Dok bi neki potencijalni preduzetnici mogli biti zastrašeni, uspešni ne smatraju neuspehe preprekom već prilikama za rast. Njihova upornost pomaže im da prebrode teška vremena, a njihova otpornost pomaže im da se oporave od neuspeha.
Svi smo čuli mnoge priče o predeuzetnicima koji su dobili višestruke odbijenice pre nego što su primljeni na posao ili postigli vlastiti uspeh. Ovaj osećaj hrabrosti ponekad može biti osnovna razlika između uspešnog preduzetnika i nekoga ko je odustao.
Važnost umrežavanja
Umrežavanje je jedan od najmoćnijih alata u preduzetničkom poduhvatu. Ljudi – a ne proizvodi ili reklame – su motor mogućnosti. Ne postoje prečice do uspeha; veze su najznačajnije i najpristupačnije za ubrzavanje procesa.
Startapi žive i umiru zbog svojih veza. Preduzetnici prisustvuju svakom događaju koji mogu, pridružuju se svakoj grupi za koju smatraju da je relevantna i traže kolege na LinkedInu. Oni mogu tražiti gotovo sve ako su koristi od profesionalnog odnosa obostrane. U teškim vremenima, mreža se može aktivirati za pomoć. To je moćna sila.
Finansijska pismenost: Više od brojki
Dok su poslovne veštine ključne za uspeh preduzetništva, finansijska pismenost je ključna. To je korisno za više od jednostavnog ažuriranja knjiga ili sastavljanja izveštaja o dobiti i gubitku. To znači donošenje strateških finansijskih odluka za preduzetnika, uzimajući u obzir ekonomsko zdravlje preduzeća.
Takve radnje uključuju postavljanje budžeta za projekte, ulaganje u budući rast i mogućnosti ili zadržavanje toka gotovine iz prave imovine u pravo vreme. Osim što je ključna za vođenje biznisa, finansijska pismenost je sve važnija za lične finansije.
Kupac na prvom mestu
Ne postoji uspešan posao koji nije započeo s akutnim razumevanjem svojih kupaca. Svaki proizvod i usluga rešenje su za ljudske potrebe. Inovatori i preduzetnici su pažljivi prema zahtevima svojih kupaca za proizvodima, uslugama i rešenjima problema.
Uspešni preduzetnici su opsednuti potrebama svojih kupaca i povratnim informacijama koje treba dostaviti jer znaju da je to krajnji cilj i svrha posla. Razumevanje potreba klijenata povećava verovatnoću bolje poslovne ponude, gradi lojalnost i poverenje i vodi do uspeha za kojim svi žudimo.
Oblasti preduzetništva su naporne i potencijalno varljive. Razlika između preživljavanja i velikog uspeha zasniva se na navikama koje preduzetnici njeguju na ličnom planu. Oni uključuju posvećenost učenju i razvoju, razborit stav prema riziku, agilnost reagovanja, odlučnost u pravcu delovanja, odlučnost da se istraje, mreža kojoj treba dodati vrednost, novac za ulaganje i klijenta za pružanje usluga. Ove navike definišu izvanredan posao i uzorno vođstvo. Preduzetnici bi trebalo da uporno slede ove navike ako žele biti uspešni.
Dok preduzetnički put može imati mnogo oblika, ovih osam navika čine okosnicu kroz koju svako može napredovati na svom preduzetničkom putu. Ako usvojite ovih osam navika, otvarate put uspeha. Kao vežbu samootkrivanja, ispitajte svoje preduzetničko putovanje u svetlu ovih osam navika i identifikujte navike koje biste mogli izgraditi ili ojačati kako biste svoje putovanje učinili učinkovitijim i korisnijim.